Големите надежди


Chianti Classico, Banfi, Toscana , 2010

Тези дни малко застудя, съвсем нетипично лято. Предимството е, че в такива дни, ми се припива отново червено вино и имам прекрасен повод да прекъсна традиционната лятна бяла винена серия. Това си заслужаваше да се отбележи с наистина хубаво вино, или поне се надявах да е такова.

10BANF4B-500x500

Банфи е известна с добрите си вина изба. Произвеждат кианти, от незнам колко години, но няма да се учудя ако са стотици. Имат прекрасни вина. Аз се спрях на нещо по-непретенциозно Chianti Classico DOCG (значи, че виното е от точно определена област, което не му помогна особено, де). Очаквах едно поне прилично кианти. Е, не стана точно така.

Аромат: почти липсва, нито помен от експлозивния италиански стил. Като поседи малко в декантер се отличават нотки на червен плод. Някои хора, като любимият ми блог decantingmesoftly намират в това вино, череши, сливи и даже виолетки. Аз не съм от тях. След червените плодове се появяват и кедър и нещо като черен пипер. Отлежавало е в дъбови бъчви, знам.

Вкус: по-добре, гладко и нежно. Киантито има доста високи киселини, но в това вино са опитомени. Отново червените плодове и отново поне за мен са неопределими.

Това, което ме умори в това вино е тоталната липса на тяло и плътност. То и на цвят е едно такова прозрачничко. И това никак не му помага.

Заслужава ли си? Блях…

2 thoughts on “Големите надежди

  1. Гери Л.

    Случват се и такива неща, но човек се учи от опита си, нали така? Пък може би е за добро – за да подканиш лятото „да си дойде на думата“.🙂
    Поздрави, Мими!

  2. fresh cuts of live Автор

    Това е част от очарованието на вината, никога не знаеш дали ще е любов от пръв поглед (тук трябваше да кажа глътка, но поглед ми харесва повече) или не чак толкова. Винаги има изненада.

Вашият коментар

