Унгарски ризлинг


Унгарски ризлинг от Лидл, 5,99лв, Област Badacsonyi Унгария, сорт Olaszrizling, производител  Varga

ризлинг, Унгария, Балатон

След няколко несполучливи опита с вина от Лидл, почти се бях отказала да купувам от там. Но в този случай любопитстовото ми надделя. Две неща ме привлякоха в това вино – сортът олазризлинг (явно ме влече това лято) и страната – Унгария. Ризлингът има това очарователно качество да се проявява много различно, при различни условия. Унгарски вариант ми се видя много екзотично.   Бадачонь,с меко “нь” накрая, (благодаря на Христо Боевски) е прочута винена

ризлинг Унгарияобласт в Унгария на южния бряг на Балатон. Олазризлинг е местния вариант на бял ризлинг, а Варга е най-големия производител в Унгария.

Цвят: блед, сламест с някакъв странен роозов оттенък.

Аромат: Цветист и това май е всичко.

Вкус: Бели плодове и цветята се отличават но има и една леко блудкава нотка и гочивина накрая.

Описанието не е много подробно, но това е което усетих. Това в никакъв случай не е лошо вино. Това, което му липсва е  киселинността. Киселините, с които все ви тормозя тук, придават свежест, и структура на белите вина. А тук не са добре изразени. Истината е, че това е едно доста семпло вино, няма развитие или изненади, но пък наистина е сладурско, да можеш да откриеш такива неща в кварталния магазин.

7 thoughts on “Унгарски ризлинг

  1. Гери Л.

    Все ти се чудя как разпознаваш всяка частица от същността на вината, Мими… Аз не мога така, но пък ти се възхищавам на уменията. Приятна компания с ризлинга и хубав ден от мен!🙂

    1. fresh cuts of live Автор

      С редовно практикуване мила🙂. То това не е много за хвалене де, но така става… По малко, но редовно. как е времето в Лондон?

      1. Гери Л.

        Времето е направо горещо. Казват, че е изцяло нетипично за лятото тук. Определено слънцето е много щедро с температури около 30 градуса, че и отгоре…
        Но и България много ми липсва, няма да крия…
        Поздрави от мен!🙂

  2. Pingback: Ризлингът у дома си – Мозел | Fresh Cuts of Live

  3. Христо Боевски

    За сведение: Olasz rizling в превод от унгарски е Италиански Ризлинг. Варга е доста популярно име и е трудно в Унгария да се открие „най-голям“ производител, защото болшинството от избите са с капацитет до 1 000 – 2 000 тона грозде. Областта на брега на Балатон се произнася Бадачонь (с меко „нь“ накрая) и е известна с белите си вина. Сортът Ризлинг е доста разпространен там, като преобладава италианският. Не съм чувал за Бял ризлинг. Къде го има?

    1. fresh cuts of live Автор

      Благодаря за помощта с произношението на областта. Много се чудех как се произнася. Варга наистина е популярно име в Унгария, но избата на Péter Varga е голям за техните мащаби производител. Или поне на сайта им пише така🙂. Произвели са 1,2 млн. бутилки миналата година – това си е сериозно. Много интересна информация имате за унгарските лозя. Ако можете да препоръчате някое вино, ще съм много благодарна.

Вашият коментар

