Вино за рожден ден


Promis, Toskana, Ga’Marchanda, IGT, производител Gaja, 52 лв, 2007 г.

ca-marcanda-promis-2007Много рядко мога да си позволя такива вина, да кажем веднъж годишно на рождения ми ден.

Цвят: наситен, непрогледен рубин. Аромат: цветя, много зрели череши, тютюн, канела, конфитюр. Вкус: загладен, объл, сочен и плодов, дъдъг послевкус. Идеален баланс между киселини и танини. Ама много зрели танини. В устата се плъзга мазно и оставя великолепен траен плодов вкус. Едно от най-хубавите и пищни вина, които съм пила.

Обаче…малко ме издразни с тази пищна експлозия от аромати и вкусове. Напомня ми на шумен и очарователен италианец. Когато го срещнете, краката ви се подкосяват от неговия чар и всико е…oh, mamma mia…ако имате неблагоразумието малко да задълбочите нещата…Е, оказва се, че още живее с майка си, и очарованието му е малко …как да кажа…повърхностно. gaja-line-up-300x225И с това вино е така – всичко се показва веднага, няма никаква загатка и развитие. Все пак, за да съм справедлива, виното разкрива и втори по-дълбок план с тонове на конфитюр, кожа и тютюн. Това май го прави по-задълбочено от повечето италианци. Ако не беше толкова хубаво вино, или ако аз бях по-смела, бих го нарекла кичозно. Или може би просто съм в настроение за по-събрани и елегантни вина, които се разкриват постепенно.

2 thoughts on “Вино за рожден ден

Вашият коментар

