Как DiVino.Taste спаси положението


divino.tasteДнешния ден посветих на DiVino.Taste. И по-добре. Странни неща се случиха в София, пък и ноември най-после заприлича на себе си, мрачен и вглъбен. Добре че има събития като Divino.Taste, да спасят ситуацията. Срещнах много приятели и опитах интересни вина. Днес бяха предимно бели и розета. Ето някои от тях:

Chateau Burgozone – за пръв път опитах техните вина миналата година и бях възхитена. Лозята им се намират на самия Дунав и това заедно със варовиковите почви им придава специфичен характер с изразена минералност.

Sauvignon Blanc 2012 – много фино тяло, а минералността му напомня на вината от Вахау, които също са на Дунава. Грейпфрут и така нататък, характера на сорта е добре изразен, но без да се натрапва. Търсен е европейският елегантен стил, пред пищността на новия свят.

Chardonnay 2012 – елегантно и свежо, но с обло тяло, няма и помен от дъб. Харесвам точно такива шардонета.

Изба Marian, намира се в село Марян, близо до В. Търново:

Chardonnay Kera Tamara 2012 – това е с дъб, но е далече от дъбените чудовища. Елегантен, нежно интегриран дъб, който придава дълбочина и плътност, но без да натежава. Възхитена съм.

Sense ot Tears Roze 2012 – много нежен розов цвят, свежо и събрано. От избата твърдят, че това вино развързвало езици. Така, че внимавайте с кой точно ще го пиете.

SALLA Estate – за пръв път ги опитах миналата година и ми направиха страхотно впечатление. Тазгодишното им представяне не отстъпва по нищо.

Salla Riesling – много цветен аромат, дори така характерните бели цветя тук изглеждат по-скоро като рози. Ризлинг с дълбочина и развитие.

Blaskovo Vineyards Sauvignon Blanc 2012 – Приятно изразена минералност, елегантен нос и по-плътничко тяло.

Blaskovo Vineyards Traminer 2012 – този популярен сорт изглежда лесен, не всъщност не е. Виното, което се получава има типичен силен аромат на индрише, веднага ще го различите. Обикновено има много малко киселинност и в резултат се получава сладнеещо вино, но малко блудкаво и без характер. Тук не е така. Винарите са успели да направят много свеж траминер със събрано, елегантно тяло. Поздравления.

Това е от мен за сега. Вижте и какво ме впечатли от червените вина.

5 thoughts on “Как DiVino.Taste спаси положението

  1. mgiurova

    Прекрасни описания! Вълнуващи и възхитителни! Наздраве от нас с едно скормно мерло, което днес донесхоме от Хърсово!

  2. Гергана Лазарова

    Мими, много се радвам, че те зърнах… То си беше зърване… Съжалявам, че не успях да ти отделя повече време, просто беше една малка лудница. Дано имаме възможност отново да се засечем!
    Да живее виното!
    Поздрави! :))))

    1. fresh cuts of life Автор

      Гери, толковаа се радвам, че те видях. Няколко пъти си помислях да сляза и да те видя пак, но вината ме завъртяха. Пък и сигурна съм, че си била ужасно заета. И да, Да живее виното! Да чакаме ли постове от теб посветени на тази любима напитка?

  3. Гергана Лазарова

    Ох, ами аз нали знаеш, че не пия алкохол… Опитах три вина, защото просто знам, че виното си е еликсир, който заслужава поне да бъде опитан… И от няколко малкии глътчици краката ми се подкосиха. Но не мога да ти кажа какво точно опитах, просто ми хареса, пълен лаик съм в това отношение…
    За виното пишеш ти.🙂 Аз смятам да пиша за храна, само чакам да ми изпратят снимки.🙂
    Поздрави, Мими, и хубава вечер!

Вашият коментар

