Вино и шоколад


Тhe Bean, Пинотаж, Стеленбош, ЮАР, 2012, 20лв.

the bean, pinotageПинотаж е сорт кръстоска между Пино Ноар и Сенсо и се отглежда предимно в ЮАР. Първият път когато го опитах, бях очарована от силните аромати на кафе. Всъщност, затова и името му е The Bean. След това го опитвах няколко пъти с приятели, но чак сега реших да му обърна повече внимание.

Цвят: много тъмно и непрогледно, почти мастилено, напомня на тъмносини сливи.

Аромат: кафе, ама наистина много кафе, мока, какао, ванилия, черен шоколад, такива работи ми идват в съзнанието. Необичайно е, че очаквам плодов тон, а той не идва и не идва. Доста опушено е. Използвани са опушени френски бъчви за отлежаването му.

Вкус: изненада… След такива плътни и тъмни аромати очаквам тежко тяло, но  не. Пинотажът е наследил стройното тяло на родителя си Пино Ноар. Има доста високи киселини (пак наследство от Пиното), към които имам смесени чувства. Никак не ми се връзват с ароматите. За мое успокоение във вкуса започват да се мотаят и зрели тъмни череши, които доста обогатяват картинката. Дълъг финал, силно доминиран от дъба.

the bean, шоколад, пинотажНа масата: пробвала съм го с печени меса – свинско и пилешко. Все нещо не ми пасваше. Накрая се предадох и го комбинирах с очевидното  – черен  шоколад. Получи се – необичайно, вълнуващо и с естествено преливане на вкусовете.

Заслужава ли си? Това не е вино, което ще забравите, няма значение дали ще ви хареса или не. Е, по-скоро ще ви хареса, де. На мен тези изнесени и нарочно подчерани аромати на кафе и шоколад ми идват твърде много. Това разбира се, не прави The Bean лошо вино, просто моя вкус изглежда, се е променил.

7 thoughts on “Вино и шоколад

    1. fresh cuts of life Автор

      Честита и на теб Гери! Много любов, успехи и нови рецепти.
      Гери, вече няколко пъти не ми качва коментарите в твоя блог. Не знам, дали аз не правя нещо както трябва, но не съм престанала да те следя

  1. Virginie

    Заинтригува ме това вино, особено в комбинация с черен шоколад:) Усещам вкуса по небцето си, браво за живия език и стил!

  2. fresh cuts of life Автор

    Виното е интересно и си заслужава. Сподели, дали ти е харесало като го опиташ. Благодаря за добрите думи. За стил, дали имам въобще, не знам. Аз просто си драскам тук за вино, защото най-хубавата част на виното е споделянето. Тук се опитвам да правя точно това🙂

  3. Alexandra

    много ти се възхищавам как пишеш на тема „вино“… хем специализирано, хем увлекателно, особено за лаици като мен:)) пожелавам ти една вдъхновена и вдъхновяваща нова година:))

    1. fresh cuts of life Автор

      Нямам претенции за добро писане, Просто виното говори. Това е цялата работа🙂. Аз съм само инструмента, който записва думите. А след половин бутилка, уверявам те, много е лесно да чуеш какво казва виното🙂
      За много години и на теб!

  4. Alexandra

    пропуснах… специално след тази публикация задължително ще пробвам Пинотаж в комбинация с черен шоколад… благодаря:)))

Вашият коментар

