Отново Мидалидаре


Мидалидаре, Merlot&Cabernet Franc Mogilovo Single Vineyard, 2012г. 15 лв., от Пикадили

midalidare, мидалидаре, мерло, каберне франПоследният път, когато опитах вино на Мидалидаре не бях особено очарована. Изглежда все пак, възстановила съм се от разочарованието и ето ме отново с тяхна бутилка. Този път избрах Могилово, купаж Мерло и Каберне Фран. Single Vineyard значи, че виното е произведено от грозде от точно определено лозе.

Цвят: наситен, непрогледен, красив рубин с отблясъци.

Аромат: отчетливи землисти нотки, представете си прясно нарязани пресни гъби, нещо много близо до това. Топли благородни аромати на касис, сини сливи и…печена сладка червена чушка. Има интересна и подчертана пикантност, която според мен е като прясно счукани зърна бахар. Сигурна съм, че
мидалидаре, аромати, могилово, мерло, каберне франимате у дома, счукайте едно и вдъхнете леко. Да, ето точно за този аромат говоря – по-плътен и богат от черния пипер, но все пак с известна острота.

Вкус: живо, обло и сочно тяло с много зрели плодове. Сините сливи отново се появяват, но вече повече приличат на сладко от сливи, карамел. Танините са кадифени, но започват да натежават на езика след половин бутилка. Дълъг послевкус, в който отново се появява пикантността.

На масата: свинско печено или дори дивеч. Аз имах на разположение само свински вратни пържоли и се наложи да импровизирам с тях. Реших да им приготвя смес от подправки, да я втрия в пържолите и след това в тигана. pimentoСместа реших да е: бахар (главния герой), това е пресечната точка между виното и храната. Добавих още две стръкчета карамфил, ½ ч. л. черен пипер, 1 ч.л. риган, все пак да има и известна свежест и накрая, тайното ми оръжие – 2 малки кайенски чушчици. Подсуших старателно пържолите, натърках ги със сместа и хайде в хладилника, да си починат за половин час, а пък аз да поразмишлявам върху още една чаша от виното. И след това в тигана. Моите пържоли бях тънки, така че само по 2 мин. от всяка страна. Препечени от вън и сочни отвътре. Е, това е. Ако прибавите и малко картофки в чинията, това вино няма да ви се разсърди, ама хич.

midalidare 2Заслужава ли си: ами… това е много добре направено вино, на чудесна цена. Много по-добро от предишния ми избор от тази изба. Това, което ме кара да се колебая е, че някак си малко натежава. Виното е плътно, мощно, но финесът не е най-силната му страна. Ще ви издам един трик – охладете го до към 10 до 12 градуса. Да, знам, че е против правилата. Тялото ще стане доста по-стройно и елегантно, но от ароматите остават само сини сливи и …ами това е. Ще имате по-елегантно вино, но с по-малко аромати. Обикновено вината имат една пресечна точка във времето и пространството, в която се разкриват максимално добре. За това вино, не успях да я открия.

2 thoughts on “Отново Мидалидаре

Вашият коментар

