Grand Austrian Tasting 2014


Юни се очертава натоварен месец за винените любители. Една от най-любимите ми дегустации – Grand Austrian Tasting или Австрийската голяма дегустация ще се случи на 19 юни, на моравата пред хотел Хилтън.Grand Austrian Tasting

Това, което харесвам на ГАТ, е лежерната и непринудена атмосфера, която организаторите успяват да постигнат. На тези дегустации винаги имам усещането, че няма нужда да разбираш от вино, а просто да го обичаш и да му се наслаждаваш. Е, аз все пак съм пристрастна, защото някак си се оказа, че имам много лични спомени свързани с ГАТ.

risling, ризлинг, Австрия

Тапата – ето я

2009 – любовта ми към виното започва да се конкретизира и вече правя уверени първи стъпки. Във винен магазин (тогава не знаех, че съм попаднала в един от най-добрите), продавачът ми препоръча горещо някакво „хрущящо свежо вино“. Взех го, нали съм любопитна. Оказа се, че не само е свежо, ами и много повече от това – първият ми австрийски ризилинг. Все още пазя тапата му. И само след няколко седмици попаднах на първото издание на ГАТ. Открих още много австрийски вина и неподражаемият им елегантен стил.

gat 2012

Спечелената бутилка

2012 – вървя си по улицата, ама не просто вървя, ами се нося цели сантиметри над земята. Току що съм подписала документите за покупката на първия ми дом. И точно в този момент получавам обаждане по телефона. Спечелила съм бутилка шампанско от някаква томбола. И трябва да отида на ГАТ, за да си я взема. Отидох и още как! А бутилката се оказа Steininger Riesling Sekt! Вече разбирах достатъчно, за да осъзная какъв късмет съм извадила. С никого не споделих тази бутилка. Отворих я, когато се нанесох в новия си дом. Един от най-щастливите моменти в живота ми.

2013 – отивам на ГАТ, в градината на гранд хотел София. Познавам почти всички. Една симпатична тълпа от двайсетина весели хора се провикват: “Хайде бе, откога те чакаме!” ха ха, дали беше заради мен, или заради австрийските вина не знам, но си изкарахме страхотно. Трябваше да опитваме много бързо, защото бързахме за протеста. Да, разглезени от фасадната ни демокрация вярвахме, че със хумор и протести ще променим нещата. Употребявахме странни за политическата ни реалност думи като съвест и морал. Е, вече не ги употребяваме. Само продължаваме да протестираме.

Но стига за моите спомени, време е за ГАТ 2014. Ще участват 17 изби с над 50 вина. Представени са всички важни винени региони в Австрия. Освен ризлинг, обърнете внимание и на австрийската звезда – грюнер велтлинер. Всъщност не ме слушайте, опитайте всичко, което можете🙂

Кога: 19 юни, от 12.00 до 20.00

Къде: на моравата пред хотел Хилтън, София

Вход: 10 лв.

Доведете приятелите си, защото най-хубавата част на виното е споделянето му.

One thought on “Grand Austrian Tasting 2014

  1. Pingback: Австрийски ризлинг | Fresh Cuts of Life

Вашият коментар

