Българско розе – Angelus Estate


Stallion Rose, Angelus Estate, 2013, 16 лв.

Много дълго време свързвах розето с наситено розов цвят и  аромати в баналната гама на ягодки, вишни, череши, в най-добрия случай и малко цитрус. Българските розета доста са се променили – цветът им елегантно е избледнял, а ароматите, слава богу са далече от ягодово-черешовите компоти. Stallion Rose, беше виното, което ме накaра да забележа тази промяна.

rose, stallion, angelus estateЦвят: Много бледо розов с бежов оттенък. Красив цвят.

Аромат: елегантен и комплексен аромат – цветя, праскова, билки и някакъв червен плод, който носът ми просто отказва да определи.

Вкус: от едно розе се очаква да е свежо и леко. Това го предлага, плюс много нежно и елегантно тяло. В белите вина на Ангелус (или поне аз познавам по-добре белите) винаги личи един общ стил, има го и тук. Това е елегантното обло тяло, но без въобще да натежава. Много ми харесва как има една линия, която обединява вината на избата. Тук към тази елегантност е добавена и щипка свежест и цитрус. Все пак това е розе. Средно дълъг послевкус с изненадваща, но приятна сухота на края, която те кара да отпиваш пак.

rose, foodНа масата: Розетата са много гъвкави от към комбиниране с храна. Реших, че искам нещо да контрастира на това гладко тяло и  избрах по-пикантно, екзотично и лютичко – пържен ориз със зеленчуци по китайски.

Заслужава ли си: Втората бутилка е вече в хладилника, добре охладена и чака да бъде отворена.

13 thoughts on “Българско розе – Angelus Estate

  1. сашка

    Аз съм голям фен на това розе. А и на други техни вина, ако трябва да съм честна. Според теб ще бъде ли добре да се комбинира с някакво сирене и ако да, кое би било най-подходящо🙂

    1. fresh cuts of life Автор

      Да може. Според мен меки сирена с бяла плесен ще му паснат много добре – бри, камамбер, такива неща. Сподели като опиташ🙂

  2. Katerina Rangelova

    Фен съм на Жребчето и съм ти много благодарна, че насочи вниманието ми към това розе. За първи път розе ми харесва, и то много. Определено ще повторя покупката.🙂 Наздраве!🙂

  3. magareshko

    За съжаление, по отношение на това вино аз съм на противното мнение. Купих го по твоя препоръка😉, а тя биде подсилена от факта, че никъде го нямаше! Открих една изостанала бутилка чак в петия магазин. Казах си, че това е сигурен знак за качество!

    Първото разочарование дойде от аромата. Да, имаше я свежата нотка на розетата, но имаше и нещо много тежко и гадно… Не бих казала загнило, ама почти! Следващото беше киселината – малко повечко за моя вкус.

    В крdйна сметка прибегнах до традиционното розе Carpe diem за оправяне на вкуса;-)

    1. fresh cuts of life Автор

      Случват се и такива неща. Или имаме напълно различни вкусове, (но като гледам какво харесваш по-скоро вкусовете ни съвпадат), или си попаднала на лоша бутилка. Озадачава ме тази киселина – не би трябвало да я има, чак пък в такива количества. А загнилото? Хмм…От къде я купи? Ще се изненадаш колко много магазини, не се грижат за бутилките си и ги съхраняват зле.

      1. magareshko

        Взех го от Пикадили в Сити Центъра. Това по принцип е добър магазин, но както казваш не се знае! Особено когато купуваш последна бутилка😉
        Опитвам се да се сетя с какво точно ядене го пих, но мозъка ми дава заето в момента… Както знаем това също има значение!
        Може след време да му дам втори шанс!

  4. Katerina Rangelova

    Аз купувам вината на Angelus Estate от Метро между другото.🙂
    Мими, опитвала ли се Le Rose на Катаржина? Забелязах го, понеже е в абсолютно същата бутилка като това на Ангелус, но не ми се рискуваше🙂 Ако си го пробвала, ще се радвам да споделиш мнение🙂
    Поздрави!

    1. fresh cuts of life Автор

      Опитвала съм го, но някак си не остави дълбоки впечатления у мен и затова нямам и пост за него🙂. Доколкото си спомням беше читаво розе. Пробвай го и ще разчитаме на твоето мнение за това вино🙂

  5. Pingback: Необичайно розе – Maxxima Vinter Select | Fresh Cuts of Life

  6. Pingback: Rose Boutique – нашия прочит на Прованс | Fresh Cuts of Life

Вашият коментар

