Необичайно розе – Maxxima Vinter Select


Maxxima Vinter Select, розе, Пино Ноар, 2013, с. Боровица, Белоградчик

максима розеВината на Максима предизвикват противоречив ефект, оценките на винарите и ценителите са в двете крайности или тотално отричане или възхищение. Някои наричат вината им икони, а създателите им винени артисти. В други обаче, вината им предизвикват по скоро недоумение. Винен феномен, както и да го погледнеш. И макар вината им да ме карат да се почесвам по главата и да размишлявам както точно са искали да постигнат винените артисти, винаги са ми били интересни. Днес опитвам най-лесното от тях – Розе, Максима Винтър Селект.

Цвят: Красив нюанс на сьомга с лек розов оттенък.

максима розеАромат: Богат и многопластов. Редуват се цветя, оприличавам ги на бели рози, горски ягоди и …кайсии. Има тук добре. Кайсиите не са точно каквото очакваш от розе, но има и такива напоследък. Интересни и интригуващи аромати.

Вкус: … и тук започват странните неща, поне за мен. Първото впечатление е свежест и меко и обло тяло и някак си мазно. Не че няма такива вина, розето на Бранджелина има подобен вкус, розето на Ангелус също. Но след няколко глътки виното някак си натежава. Появява се отчетлива горчивина, която лично мен ме тормози. От едно розе очаквам да е по-леко и ефирно. Оставя ми противоречиво усещане, сякаш виното има две лица.

розе и хранаНа масата: Виното е много по-добро с храна. Тази масленост и мекота много ме заплени и реших да го съчетая с нещо леко, но което да повтори мекия вкус. Спрях се на една от любимите ми рецепти – гратен с карфиол. Приготвя се със солидни количества сметана, сирене Бри и пармезан. От доста време насам не бях правила толкова сполучлива комбинация. 100% съвпад. Дори горчивичкият вкус изчезна и виното стана много по-приятно.

Заслужава ли си? Продължавам да не разбирам тези вина, но не мога да подмина факта, че това розе е майсторски направено. Но пък беше забавно и интересно да опитам нещо извън зоната ми на комфорт. Научих, че към розето може да има и съвсем различен подход. Това му харесвам на виното – кара ме на научавам нови неща и то по много приятен начин.

5 thoughts on “Необичайно розе – Maxxima Vinter Select

  1. Гергана Лазарова

    И аз това харесвам на теб и твоето местенце, Мими – карате ме да научавам нещо, което макар да не е част от мен, така любопитно да ме развълнува.🙂
    П.П. Сега да няма пак ядосани физиономии след оценката ти…😉

  2. Pingback: Розето и ефектът му върху женските настроения – Roseto, Better Half | Fresh Cuts of Life

  3. Pingback: Rose Boutique – нашия прочит на Прованс | Fresh Cuts of Life

Вашият коментар

