Лудостта на Luddite – шираз от Южна Африка


Luddite, 2008, Шираз, ЮАР, 45 лв. от Negociant

luddite шираз ЮАРLuddite не са луди, или поне не съвсем. С това име са известни последователите на Нед Луд, който е оглавявал движение против машините и новите технологии. Името отразява вярата на производителите, че си струва да се направи вино с минимална намеса технологична намеса. Така  че, то максимално да запази индивидуалността си. Романтична идея, която моментално събуди интереса ми към тази бутилка. Опитвала съм това вино, само на дегустация и сега съм много любопитна, дали у дома на спокойствие ще открия същите аромати и вкусове.

Цвят: Тъмен непрогледен, мастилено черен цвят с виолетов ръб. Много свеж цвят и въобще не е уморен за вино от 2008.

Аромат: Почти няма плодови аромати, има сушени сливи и боровинки, но най-интересното предстои – интригуващ тон на прясно нарязан бекон, получава при някои вина, опушеност, черен шоколад, канела и какао. И едно докосване на мускус. Изкусително.

Вкус: Ето това е най-интересното, тук мненията се разделят, някои приятели които го опитаха, го намират с плътно и мощно тяло, но споделят че им пари, може би алкохолът 14.5% им идва в повече. На мен пък въобще не ми пари. Намирам обло тяло. Богато тяло също. Много приятна плодова сладост, която след като премине, разкрива още повече вкусове. Разкрива се пласт по пласт.  Има велурени танини.  Страстно тяло. Настина в Stockholm.MushroomDishнего има лека необузданост и малко повече киселини и алкохол. Но мен това не ме притеснява, напротив – харесва ми.

На масата: Дивеч, ястия с диви гъби, отлежали сирена. Рецептата е вдъхновена от Джейми Оливър и е от тук

Заслужава ли си? Какво прави Luddite различно? В него е вложена много страст и това много си личи. Страстта блика от всяка глътка, не е някакво си безлично вино. И в същото време е внимателно и премислено направено. Всяко решение и колебание е изстрадано и преодоляно по определен начин. Напомня ми Aria на Бах –  внимателно структурираната, многопластова и под красивата и повърхност – тонове страст. Но не си мислете на версията „искам всички да ме харесват“ на Баренбоим. Мислете си за изстраданата и разкриваща душата версия на Глен Гулд. В изпълнението му има колебания, съмнения, изстрадани решения и страст, точно както в това вино. Отделете две минути от живота си и изслушайте изпълнението му. Ако може и с чаша вино🙂

 <a href=“http://www.bloglovin.com/blog/12655409/?claim=ztzqvsvmf3r“>Follow my blog with Bloglovin</a>

Вашият коментар

