Rose Boutique Домейн Бояр – нашенски прочит на Прованс


Rose Boutique Collection, Гренаш § Мурведр, Домейн Бояр, 2013, 18 лв.

розе домейн боярОткрих това вино, докато се опитвах да въведа някакъв ред в килера си. Много ме е срам, че съм го зaбравила там за почти година. Така че, отворих го веднага.

Цвят: Нежен бледорозов с нежни сиви оттенъци. Има спор между дизайнерите, какво точно е цвят  пепел от рози. Според мен е точно това. Не знам дали снимката го пресъздава, затова ето и продуктов кадър, който представя съвсем точно цвета. Готино е да имаш този цвят в чашата си.

розе домейн бояр бутикАромат: Производителите го описват с….червени костилкови плодове и тропически аромати. Това много ме озадачава. Други го описват като опушено, с аромати на виолетки, диви ягоди. Нищо такова не откривам. Лайм, цитрус, за опушеността съм съгласна. Да,  интересна е и много му отива. Грейпфут.

Вкус: Страхотно свежо вино. Вибриращи киселини – лайм и много грейпфрут. Липсват му онези сметанови нотки, които ги имат тук, тук и тук. Това е обратното. Свежест на макс. Търся червените плодове.Няма и няма. Заклевам се. Има цитрус и грейпфрут, и това е. Някак си е съблечено това розе. Съблечено от всичките си розови и червени нюанси. Разбирам, че стил Прованс е нещо такова, но ако си затворите очите – това е бяло вино. Трябва да призная, малко ме обърква, така ли трябва да е, не трябва ли…

авокадо и беконНа масата: На много места се препоръчва комбинацията сирена и розе. Е, точно с това не, не и не. Опитах го с камамбер, защото…добре де, защото само това имах в хладилника (работещо момиче съм все пак). Не го правете. Появяват се едни горчиви нотки във вкуса и въобще  не е ок. Вторият опит беше със авокадо завито в бекон и запечено за 15 мин. Много по-добре. Плътността на авокадото опитоми киселинността на розето, а беконът подкрепяше опушените тонове. Пък и се прави лесно.

Заслужава ли си? Може и да няма това, което очаквах от едно розе в провансалски стил, но  с тъга наблюдавах как течността в бутилката намалява. А, никак не ми се искаше да свършва.

One thought on “Rose Boutique Домейн Бояр – нашенски прочит на Прованс

  1. Pingback: Розе от Прованс | Fresh Cuts of Life

Вашият коментар

