На американска вълна


 

american-wines-1Това, което харесвам най-много във виното е, че винаги има какво ново да научиш. Винаги има какво да те изненада. Американските вина за мен бяха почти непознати, а отношенията ми с тях – противоречиви. Представата ми беше за напудрени, претенциозни вина, често на доста солени цени. Е, след презентацията им от Департамента по Земеделие към посолството на САЩ в България, разбрах, че това съвсем не е така.

Четири компании-вносителки на американски вина обединиха своите топ продукти, за да ни ги представят, така че имахме добрата възможност да получим реална престава за стиловете и качествата им.

Честно казано, изненадана бях. Открих свежи и плодови вина на много разумни цени. Но също и елегантни и многопластови красавици, които те карат да ги обмислиш, дискутираш и в крайна сметка да ги купуваш пак и пак.

Моите лични открития:

Pinot Noir на избата Fog Dog – фино, сочно и елегантно.

Всичко на Stag’s Leap. Нали знаете за прочутата Парижка дегустация през 1976, когато прочути дегустатори опитват на сляпо вина от Франция и Калифорния и класират калифорнийките вина по-добре от френските. Е, за най-голямо тяхно неудоволствие, защото самите те били французи и резултатът … да кажем, че не им харесал особено. Добре де, а кои точно са били  калифорнийските изби, постигнали този успех? Е, Stag’s Leap е едната от тях. Признавам, че бях много любопитна какви точно са вината им и цяла вечер се навъртах около щанда им. Да, имат какво да покажат🙂. Имат доста какво да покажат. На българския пазар са, ако попаднете на тях не се колебайте.

Стармонт шардонеStarmont Chardonnay Carneros – аз не съм много по шардонето, просто не съм такова момиче. На обучението ми в WSBA, доста поспорих с Еди Куриан за това вино. Само за да открия, че е бил прав. Това наистина е изключително вино. Но за него ще ви разказвам по-подробно и то съвсем скоро, защото беше моят избор от тази вечер.

Партито бе официално открито от Charge d’ Affairs към посолството на САЩ Мартина Стронг и донесе много радост и усмивки на всички присъстващи.

Вашият коментар

