Стар приятел – Cono Sur Bicicleta, Пино Ноар от Чили


Cono Sur Bicicleta, Пино ноар, Чили, 2011 г. 14 лв.

cono sur, пино ноар, ЧилиВ края на лятото и началото на есента, когато настъпят първите хладни дни, обичайно ми се припива червено вино. И когато превключвам от белите към червени вина, много често започвам със Пино ноар. Избрах си Cono Sur Bicicleta – много свеж, плодов и сортов Пино ноар от Чили. Толкова често си избирам това вино, че го чувствам като стар приятел – сортово, свежо и семпло в най-добрия смисъл вино. Да не забравяме и добрата му цена, която го прави любимо, особено преди заплата. Ето го и него:

Цвят: пурпурно червено в блясък. французите казват, че през едно истинско Пино трябва да може да се чете, това наистина е такова.

Аромат: всеки път откривам минерали в началото, като морски черупки, това винаги ме очарова.  Следват разбира се малини, много типично за сорта, череши, въобще много червени плодове. Накрая се разкриват много елегантни нотки на дъб, които аз асоциирам като черен пипер, може да ги усещате и като опушени тонове и т.н. всичко това идва от дъба. След това си сипвате, разбира се,  нова чаша и всичко започва от начало.

Вкус: червените плодове продължават и във вкуса, виното има добра структура, стои копринено нежно и обло в устата.

Това е Пино, напълно в стил Нов свят, много плодово, освежаващо и секси вино. Точно за началото на есента е, когато все още ни се пият студени и свежи летни вина. Да не забравя – охладете го доста, 15 градуса и дори още повече. Виното само ще спечели от това.

Храна: Сигурна съм, че е прекрасно с риба и всяка друга морска храна. Аз го комбинирах доста необичайно с хумус и пречени филийки  и беше повече от добре.

Заслужава ли си? Ама разбира се.

cono sur, пино ноар, Чили

14 коментара за “Стар приятел – Cono Sur Bicicleta, Пино Ноар от Чили

  1. Гери Л.

    Което ми напомня за това, че човек може да открие приятелство и споделен миг във всичко, което му носи радост – дали в глътка хубаво вино, или в хапка вкусна храна, всеки решава сам. Дори един поглед е достатъчен. 🙂
    Сърдечни поздрави, Мими! 🙂

      1. Гери Л.

        Идваме си след малко повече от седмица и от октомври вече сме си в София. Та… ако все още е валидно лятното предложение за събиране през есента, аз съм „за“, много ще се радвам да се видим.
        Сърдечни поздрави! 🙂

  2. Lussi Evtimova

    Днес дъждът не спира и за първи път от доста време ми се припи червено вино. По принцип винаги се намира някоя и друга бутилка в шкафа, тъй като в края на месеца и аз не пропускам да купя някое ново вино за дегустация. Ето кое ще бъде за септември 😉 Изпращам ти много усмивки Мария!

  3. kordella

    Винаги ме е радвало подобно отношение към виното и храната. То променя и отношението към живота. Браво за споделения хедонизъм, прекрасна Мария !!!

      1. Katerina Rangelova

        Хареса ми виното с плодовите му аромати, въпреки че една идея по-силен ми идва дъбовият вкус. Определено ме заинтригува да пробвам и друго пино ноар. И да, много по-добро е когато е добре изстудено.
        Поздрави! 🙂

      2. fresh cuts of life Автор

        Радвам се, че ти е харесало. Права си за дъба, но това вино е как да кажа, началното ниво. Има и много по-впечатляващи, но за съжаление Пиното никога не е било сред евтините вина 🙂

  4. Pingback: Как да се науча да дегустирам – тялото на виното | Fresh Cuts of Life

  5. Pingback: Как да се науча да дегустирам – танините | Fresh Cuts of Life

  6. Pingback: Как да се науча да дегустирам – основни аромати в червеното вино | Fresh Cuts of Life

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.